torsdag 29 september 2011

Prinsen & fläkten


Här är prinsen och fläkten han har byggt!
Han är så händig min kära Lars <3. Eller prinsen som jag kallat honom så länge jag kan minnas.
Detta är en rejäl fläkt minsann, inte som den vi nu har i stan som knappt fläktar bort ett stackars stekt ägg. BU för den och HURRA för den nya fina murade (?) fläkten. =)

Vi fick lilla skylten till brevlådan med vår adress, tyvärr så stod bara Lars namn på, och faktiskt så blev jag jätteledsen över det. Det är ju såklart inte Lars fel, och det kommer ju såklart att lösa sig, men jag kände mig ändå som lilla knyttet ni vet.
Kanske jag kan ställa en trädgårdstomte brevid brevlådan och ge den en skylt med mitt namn på?
DET hade sett roligt ut.
Tänk också om det gått att drilla den att gå den dryga kilometern och leverera posten hem till oss också?
”Hej patentverket, jag skulle vilja registrera min ide angående en trädgårdstomte-robot som kan leverera posten till dörrn tack” . KLICK. (en telefonlur som läggs på i örat)

I tisdags var vi i Hamburgsund och såg Patrik Isaksson på restaurang Nolhötten, det var alldeles fantastiskt. En riktigt intim spelning och det var HUR bra som helst. Han sjunger verkligen superbra. Rolig var han också minsann. Riktig guldkväll. Förhoppningsvis har jag också knutit en del bra kontakter för framtiden. Jag är mer och mer inne på att starta mitt egna företag nu, jag känner att det är ju det jag egentligen VILL göra, och jag har ju utbildningen för det.
En starta-eget-kurs tror jag dock kan vara på sin plats först.
Annars kanske jag bränner alla pengar på väskor eller nåt annat kul. =)
Där har vi förresten en ganska kul anekdot, angående väskor.
Jag har många väskor, med betoning på många. Dessa hade jag hängt upp på väggen i vårt sovrum.
En dag när vi låg i sängen så började jag betrakta väggen och leta efter en specifik väska jag ej kunde hitta där i min ”lilla” väsksamling, och då sade Lars att han hade packat ner hälften och ställt ner i källaren. Långt före jag nu upptäckte detta.
Behöver jag tillägga att jag blev rätt paff, men jag skrattade gott.
Då insåg jag dock att jag kanske klarar mig på väskor.
För ett tag. ;)

Ha en go dag, ljus & kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar