tisdag 20 september 2011

Tisdag!


Så vart det tisdag igen då, idag skall jag laga matlådor till min älskade prins.
Biff stroganoff tänkte jag få ihop.
Skall även passa på att baka bröd till honom. Hittade ett kalaskäckt recept på kalljästa bullar för ett tag sedan som jag gjorde och som föll min älskling i smaken. Jag tror han är rätt nöjd med att slippa rågkusar, eller ”huggkubbar” som han kallar det. När man gör de här kalljästa killarna så smäller man först ihop degen som får vila i kylen under natten, eller på dagen, degen vet ju inte om det är dag eller natt. Huvudsaken den får vila och växa till sig en sisådär 8 timmar. Sen är det bara att rulla dem och in i ugnen, lätt som en plätt. Erkänner att det är ju vår kära kitchen aid som gör jobbet, för det enda som är trist med att baka är ju att knåda degen, men det gör ju kitchen aid så galant åt mig. =)
Annars har det vart rätt soft de sista dagarna, mycket träning och skrivande som vanligt.
Mina sömnproblem håller i sig, och jag vet, jag måste ta tag i detta nu. Dock dyker det hela tiden upp annat som jag prioriterar.
Nä, nu är det hög tid att tralla ner på willys och handla lite så jag kommer igång med mina projekt.

Ha en fin dag

Ljus & kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar