onsdag 21 september 2011

Varför är det så svårt att säga nej?


….Jag måste stå överst på listan : ”Lista över dumskallar som ej kan säga nej”...
har nu vart utsatt för telefonterror från flera nummer i ett par veckors tid och bestämde mig till sist för att svara och till slut få tyst på eländet.
Första samtalet gick bra för då jag va på krigsstigen ordentligt. (hade precis kört ett pass på löpbandet samt styrkeövningar och skulle just hugga in på den efterlängtade middagen) så henne lyckades jag hyvla av rätt fort.
Jag skämdes lite efteråt, jag brukar ej vara så brysk, men som sagt, jag hade endast ”föda-NU” i huvudet. Sen så var jag också rätt stolt över att jag minsann sade nej! Jippiho! =)
Fylld av nytt mod bestämde jag mig för att svara på alla dessa samtal, men, det skulle jag ej ha gjort för det har bara gått utför....så nu inväntas det bindor, tamponger, rakhyvlar, och ett kosttillskott som skall gynna sömnen (behövligt det sistnämnda dock) allt till det facila priset av portot.
Jag skall säga upp alla tre abonnemang på stubben då första försändelsen kommer.
Jag är helt hopplös på detta. SUCK.
Skulle behöva gå på kurs: ”Lär-dig -säga -NEJ-kurs”.
Kanske jag nästa gång skall säga att jag skall höra efter med min man först, och i förbifarten säga att han sitter inne för yxmord på en ivrig telefonförsäljare.....
fast det är nog kört.....Jag.Kan.Inte.Ljuga.Heller.

Ljus & Kärlek

1 kommentar:

  1. E precis likadan! Har dock blivit lite tuffare det sista och försöker säga: Tack, men är inte intresserad och lägger på! :) Men vet hur jobbigt det är! Kram

    SvaraRadera