lördag 10 september 2011

Lördagsbestyr


….idag har jag varit som Televinken på speed och varit turbokreativ!
Skuttade upp i ottan och kollade mejlen och började sedan leta efter recept på bröd till prinsen.
Han gav mig en kitchen aid i julklapp, och att använda den till baket gör ju att det går som en dans!
Denna underbara maskin används flitigt vill jag lova. =)
Sen joddlade jag ner på willys och handlade för att kunna göra en riktig greve-frukost till min nyss uppstigna, något dämpade älskling innan han skulle ut och fara igen, denna gång till Stockholm.
Har sen diskat, dammsugat, tvättat, kört två stycken 30-minuterspass på löpbandet samt massa styrkeövningar. Hann med en sväng på stan också , var bla inne på Vero Moda och hittade en GÖÖRSNYGG tröja som jag bara VILL ha. Men, jag va redigpetter och köpte den inte.
Fem stjärnor till mig som lät bli! ***** =)
(då va jag ändå inne och klämde TVÅ gånger på den.. ;)
Men,.... de öppnar ju på måndag igen......;) (JIPPI!!)

Blev lite full i skratt nyss, läste mitt horoskop för morgondagen ( i Aftonbladet, så det är väl inte superseriösast) och där stod för vattumannen:
”Att pyssla om i hem och härd är det som lönar sig bäst.
Det händer inget spännande denna dag”
OOOkej....Så upplyftande,...;) …(Och härd?? vad är det? )
Sen så beror det ju på vad man uppfattar som spännande iofs.
Nu tycker jag ju faktiskt att det ÄR rätt spännande att laga mat (hitta på nya recept och laborera med lågkolhydrat och dietrecept med mera, samt pyssla o myschla hemma, stryka osv, det blir ju vad man själv gör det till. Att hitta på roligheter ur det lilla.
Ohojsan så ordentlig jag lät nu, (!) det kan lika gärna bli så att det blir en supersoftar dag imån, ligga på soffan som en trött gammal katt, softa och kanske ta igen en massa förlorad sömn.
Det är ju trots allt vilodagen! =D
Vi får se vad det blir, jag är glad bara min kära älskling kommer hem och pussar på mig! Söndagen brukar vara våran mysardag....<3

Dock kvarstår frågan: Va sjutton betyder härd??

Ljus & kärlek

1 kommentar:

  1. Det betyder eldstad eller hjärtpunkt (centrum, utgångspunkt) Så nu behöver du inte fundera mer på det söta Anna :)

    SvaraRadera