måndag 26 september 2011

Energiboost


...Bidde i stort sett nada sömn inatt heller.
De senaste nätterna har jag varit uppe och vankat som en äggsjuk höna redan halvett på natten efter ca 1,5 timmes sömn. En del nätter har jag lyckats somna om i 1,5 timme till. Har nu ej sovit mer än 3 timmar sammanlagt en endaste natt på en hel vecka.
Skall dock idag hämta ut insomningstabletter, så jag ser fram emot att kunna sova kommande natt.
Jag mår alltså ej dåligt, utan är bara en pigg typ helt enkelt.
Ett plus är ju att jag kan kila ut tidigt på min morgontur för jag älskar att gå så tidigt som möjligt innan stan vaknat. Det är alldeles lugnt ute och det går fort att ta sig fram.

I lördags var jag med min underbara vän Ramona på loppis.
Den de har i gamolhuset, måndagar och lördagar som Pingstkyrkan annordnar.
Bra är också att pengarna går till välgörande ändamål! Skall samla ihop ett gäng kläder och skänka dit har jag tänkt.
Stor skillnad på den loppisen och många andra jag varit på innan.
Det är frächt och de har en hel del intressanta saker. Inte heller den där unkskunk-lukten som brukar ligga som en dimma inne på loppisar.
Det var enormt mycket folk där, tvärtjockt. Inget för nån med folksamlingsfobi, jo, kanske i KBT-syfte. Man kunde knappt stanna till en sekund förräns det kom folk bakom eller framför som knuffade och buffade likt brunstiga älgar fryntliga av jästa äpplen.
Fullt med gapiga ungar (sorry, men ej nåt favoritljud) också och arga tanter som skrek högt och ogenerat åt varandra, men detta bleknade ändå för vi hade en så himla trevlig stund. <3
Ramona är en fantastisk människa som får mig att må så bra, hon har en aura av positivitet denna vackra tjej. <3 Hon har också ett otroligt öga för stil, och fick mig att se på saker och en del kläder med ett helt annat synsätt, hon borde bli inredare/stylist eller nåt i den stilen.
Hon hittade en görsnygg svart kavaj till mig som blev alldeles toppen (att jag redan har åtta svarta kavajer avslöjade jag givetvis inte min lilla buse, för jag ville ha denna ….också....:)
Jag hittade också bland annat en ursöt pajform med ett mönstrat lock!
Den är görfin och min första tanke var att ge den till svärmor, men nu har jag själv blivit helt förälskad i den och tänker glatt behålla den själv. :D
Behöver ju inte vara paj i den heller, det finns ju annat käckt att använda den till.
Parmesangratinerade grönsaker tex, det är ju inte fy skam och våldsamt mycket nyttigare än paj.
Jag köpte också ett gäng stora tekoppar, stora som baljor nästan...jättefina.
Samt en gullig soppskål med fat till, väldans förtjust i sådana. Bra storlek, gillar ej de vanliga tråkiga djupa tallrikarna, de är oftast så könlösa.
Små soppskålar med öron är däremot mycket godare att äta ur på nåt sätt. =)
Nu är klockan snart 05 och det är dags för morgonpromenad.
Ha en go dag vänner!
Ps. Hälsa gärna John Blund att han kan ta en tur förbi Kilbäcksgatan nästa gång ni träffar honom.....

Ljus & Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar