lördag 10 september 2011

Igår...

Igår var det verkligen en helt underbar dag med strålande solsken. =)
Gick på en lång härlig promenad med min kära vän Maria, och när jag kom hem satte den dryga trumpetarn-som-har-en-reportoar-på-fem-låtar igång igen.
Jag tänkte här i mitt stilla sinne (JOJO, säkert stilla ;) , att får jag höra ”all of me” en gång till, ja då ska han få sina fiskar varma.
Kunde riktigt se rubrikerna framför mig : ”ILSK STADSBÖNA FICK NOG OCH GICK BERSERK MED BOLLTRÄ PÅ TRUMPET INFÖR ÖGONEN PÅ FÖRVÅNAD GATUMUSIKANT”.....nädå, den stackarn skall väl försörja sig han med, men kanske kunde han välja ett ANNAT HÖRN och stå o tuta på nästa gång. Och nästa. TACK.

Senare på dagen åkte jag och Prinsen och kollade på färg och lite annat kul till huset. Vi tog även en tur ut till vårat älskade Hedarna (vår tomt) och käkade lunch i solen på altanen. Jag somnade till en stund där och det va kalasskönt och fridfullt. Långt ifrån gatumusikanter, pipande varubilar och avgaser.
Det är verkligen en underbar plats vi valt att kalla hemma, en plats att stanna på.
Vi har i veckan också kollat på kakel till badrummet! =) Jättekul att det nu snart snart är på gång! =)

Ljus & Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar