torsdag 15 september 2011

Pjäxor??

Sicken tur jag hade imorse med vädret. Hann knapp peta in näsan innanför dörrn vid hemkomsten innan det började regna ordentligt. Visst, ”finns inget dåligt väder osv” (redig-petter-yttryck;)
men, det ÄR ju skönare att gå morgonturen när det inte regnar må ja säga.
De senaste dagarna har det vart mycket coachingarbete och hemmapyssel och träning-som vanligt med andra ord. ;) Lars harvar på med huset och nu börjar det närma sig flytt med stormsteg.
Jippi!! =)
Måste bara skriva av mig lite om våra grannar ovanpå.
Det är alltså grannar som går in i porten brevid våran så jag vet ej vilka de är, men de låter som en hel elefanthjord.
De förra som bodde där hörde vi inte ens, men sen nåt år tillbaka så är det enorma KLAMPKLAMPKLAMP vilken tid som helst på dygnet samt så låter det som att de drar möbler fram och tillbaka. Oerhört irreterande.
Jag har inga problem med att folk väsnas, spelar hög musik osv, men detta STAMPANDE är enormt irreterande. Fördelen är ju dock att jag själv skäms inte ett skvatt när jag drar på tv:n vrålhögt medans jag springer på löpbandet, för det är i VÄLDIG underkant med hur de väsnas.
Jag har haft flera teorier om vad de gör däruppe...
Har de bjudit in landslaget i riverdance?
Eller håller de kanske en buggkurs för sumobrottare?
Egen bowlingbana?
Klart är allafall att alla dessa aktiviteter utföres med pjäxor på fötterna.
Jag överdriver inte nu, det är faktiskt HELT overkligt hur det kan låta så mycket.
Jag har ibland på allvar trott att de snart rasar ner i knät på oss i soffan.
Phuu, det va skönt att lätta hjärtat lite.
Ska försöka skriva här oftare, det har bara varit en massa annat skrivande de sista dagarna, det tar tid att svara på alla frågor jag får via mejl tex.
Men, nu skall jag skärpa mig med min lilla blogg! =D
Nu väntar tvättstugan.....

Kramar o ha en trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar