torsdag 25 augusti 2011

Torsdagssvammel

...så vart det torsdag...idag står det tvätt på schemat...skall bli spännande o se om dammHÄSTARNA i torkrummet växt och frodats mer sen sist.....där får man hålla i grejerna vill jag lova...tappar man nåt på golvet så har man antingen ett HELT nytt klädesplagg i form av DAMM (nåt för catwalken i höst månne ;)? eller har man riktig otur så hoppar det fram ett monster ur dammet o snor klädesplagget med ett vrål (MORRR, GE HIT TRÖJAN! HUNGRIG!!) ...såå, det sedvanliga torktummelsmonstret (ni vet killen som bor i torktummlarn vars favoritsnacks är sockar......) har fått en konkurrent...en mycket mer skrämmande sådan....

vaknade igen inatt ...vaknar inte med ett = bahhh va trist...utan är mer som en surikat...pigg!! =D
vill ha kaffe!! =D
NUUU....=D
(inte för att surikater dricker kaffe men..hahaha)   då är det bara o gå upp och surfa runt o läsa lite, denna morgonen/tidigaste arlan/innan-tuppen-ens-funderat-på att gala  spenderade jag med att jämföra olika kokosoljor....hahahahaha...jag är en sån nörd! And I lööööv it... =D

Igår bidde det två 30 min pass på bandet...ÄLSKAR mitt löpband!! =) Samt en massa dips och utfall med KB. "Kan själv"...hahahaha....fast snart så kanske det vore kul o trampa bort till gymet med.
Det trista med gymet är att många skall PRAAATA o det tar aldrig slut. Det är absolut trevligt det med, men, träningen blir en smula sämre. (En rätt stor smula)  Handen på hjärtat så jag kan ju själv lätt hamna i situationer där jag helt frångår mitt eget pass för jag vill hjälpa andra, visa nya övningar som personen i fråga kan ha nytta av.
Detta har hänt MÅNGA ggr, vilket leder till att jag ej hinner med det jag förutsatt mig. Det fina  med detta är att det såklart ger en skön känsla i hjärtat av att jag gjort nåt gott för någon annan när jag går hem... ...... MEN  jag bör  jobba med att BÅDE ge MIG SJÄLV det jag behöver och däremellan såklart hjälpa andra. Det är trots allt det jag brinner för, att kunna hjälpa, vägleda och inspirera människor ikring mig. Dock måste måste MÅSTE jag lära mig att inte göra detta på bekostnad av min egen energi, vilket ofta händer. Menar inte nu att skönmåla mig själv på nåt sätt (jag är ingen moder Theresa ;) menar bara att jag verkligen bör lära mig att se till VAD JAG BEHÖVER, och att det ÄR OKEJ. Jag FÅR ta hand om sig själv.
Jag har varit dålig på att "ta för mig" i stort sett hela mitt liv. Detta är verkligen nåt jag måste jobba på.
Hahaha, jag är väl skadad av alla år i servicebranchen månne, hihihihih..."Ben komma pronto"....hahaha
Skönt o skriva av sig lite...och skönt att kunna skratta lite åt sig själv....
Nu är det dags för första löppasset på bandet...måste ju vara laddad att möta torkrumsmonstret....;)

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar