tisdag 30 augusti 2011

Körkortstankar


Jag fick ett sånt supergulligt mejl av idag mamsen där hon föreslog att hon kunde övningsköra med mig. Det roliga är, och det vet ni som känner oss båda väl, att vi är lika ivriga båda två.
Så jag kan se scenariot framför mig.....mamma: ”VÄXLA DÅ OCH KÖR OM DEN J-A TRAKTORN!!”
jag: ”” JAA, MEN DET FUNKAR JU FÖR H-VETE INTE, FÖRRESTEN SÅ TRIVS JAG I 30 KNYCK BAKOM GUBBEN MED KEPS (den klassiska gubben ni vet :)

Ja jistanses...skrattar så jag trillar av pallen här nästan när jag tänker på oss i hennes svarta lilla sportbil, men det är overkligt älskvärt av henne, min fina underbara vackra o bästaste mamma! <3

Jag har väl egentligen aldrig varit riktigt intresserad av det där med körkort (vilket mamma givetvis genomskådat för längesen ) ska jag ju villigt erkänna.
Skall jag dock ej försmäkta i zucchinibuskarna och tvingas ha rönnbär som basmat när prinsen är iväg på längre spelningar så är det ett måste med körkortet nu när jag skall bli lantbo. (heter det så? Hmmm, lantis lät verkligen inte som mig... ;) )
Bilar har heller inte vart så intressant, eller snarare totalt ointressant!
Jag vet för några år sedan när en fd arbetskollega frågade om vad Lars hade för bil, och jag svarade ”en liten blå, med en buckla på”. För så var/är det i min värld.
Detta hade förstås mina arbetskollegor väldigt roligt åt, men det är ok, jag bjuder på den..;)..jag har andra intressen...=)
Faktum är att jag sparat ihop till körkortet i två omgångar enbart på dricks.
Första gången så blev det dock mycket roligare att spontanshoppa upp hela högen, (jippiho vilken snygg kavaj det ändå var på Lindex, jag norpar lite på högen...osv) och andra svängen gick det åt lite tråkigare saker, men kom väl till pass.
Nåväl, nya tider-nya tag. Så jag ger mig och välkomnar detta äventyr.......

Tack kära mamma, jag ser framemot att övningsköra med dig! :)

1 kommentar: