söndag 28 augusti 2011

Söndag...

Sitter här i min Robin Hood-gröna plyschmysdräkt (pust, långt ord!) och avnjuter en alldeles fantastisk proteinsmoothie innehållandes: sojamjölk, banan, vaniljkaseinprotein och lite kokosolja. Skall strax ta en vända på bandet och jaga endorfiner igen, hihihi...komsi komsi... =)

Idag var det egentligen svampplockning på agendan, men vädergudarna ville annat. Även om det är underbart att gå i skogen så är det ju mindre kul o bli tvärblöt. Tror också att de där turbostora spindlarna tittar fram mer då....vet ej om det är så...men i min fantasi är det så...BRRRRRRRR
Tog tag i min strykhög istället. =) Hihi, och på tal om att stryka, min gode man Lars, som jag kallar för prinsen, han har ju ett smeknamn på mig också: strykhitler....jojo, nästan lika rart som prinsen...hahaha. Detta är pga att när jag lagt in hans t-shirts i fina prydliga högar så rafsar han gärna i dom (som en vild bäver på jakt) så de blir alldeles röriga, då brukar onda ögat komma fram här...hahaha, inte så farligt som det låter, det är mest på kul. Jag blir allt kallad älskling för det mesta... :)
Prinsen är ute och snickrar på huset, och jag fick veta idag att nu till veckan skall tvättstugan göras klar. Det går framåt med andra ord..=D
Så himla kul, jag kan knappt fatta att vi är husägare, och inom en snar framtid bo på landet! =)
Tomten är dessutom bautastor, blir perfekt att ordna bootcamp på i framtiden...fundilurar och har en del planer, men bara i planeringsstadiet ännu. Det är bra o drömma..=)
Jag har aldrig bott i hus, eller ja, radhus har ju avverkats ett par ggr på livets resa, men aldrig hus, så det skall bli underbart. Mestadels har jag bott i lägenhet och centralt.
Jag kommer bla få ett stort rum att ha till gym tex!! Bästaste!! Det rummet är i källaren och jag hoppas inte att källarspindlarna (brrr, lurviga äckliga killar så stora att de har sommarhus på rivieran) hittar dit. Får hoppas att de håller sig på avstånd. Vill ju inte gärna slåss med dem om mina hantlar tex.....hugaligen...nää, får hoppas de håller sig på avstånd....;)

1 kommentar:

  1. Jo jag tackar jag. Ser dina grabbar till muskelbildarspindlar framför mig nu! Ha ha

    SvaraRadera