lördag 29 oktober 2011

Drömmen om en liten valp...


Jahaja, här går man runt och är fertil och på trallande gott humör minsann till ingen nytta! ;) (med tanke på vad jag berättade igår)
Prinsen är iväg och spelar så jag är för tillfället dansbandsänka.
Skojsar lite, såklart STOR nytta att vara på glatt humör, det blir så mycket mer gjort då.
Coverbandsänka är nog en mer rättvis benämning då Haaks inte är ett renodlat dansband, utan mycket mer än så!
Jag får roa mig med hemmapyssel istället och det är ju inte fy skam det heller om man varvar med lite roligare saker såsom bloggen, mejlen, prova kläder =D, lite chattande på msn och kanske ett glas vin eller två.
Jag toktrivs dock med att vara med mig själv, vore ju jobbigt annars eftersom jag är ensam ofta.
Känner mig inte så ensam faktiskt heller om jag skall vara ärlig, jag har ju massor o joddla med så det är nog bra jag har mycket egentid.
När min älskade Larsprinsen väl är hemma vill jag ju bara njuta av att vara kär och ägna mig åt honom. <3
Idag skall jag börja bearbeta min handlingsplan idag angående företaget jag skall starta så småningom. Jag har många idéer och det behöver nog sållas en liten smula, men det känns bra nu och jag är supertaggad inför detta!
Berättar mer om det längre fram.

Jag håller också som bäst på att bearbeta prinsen angående min önskan att skaffa hund.
Malin, en god vän som föder upp cockerspannielvalpar har idag mejlat mig bilder på sina sötnosar, och man bara döööör när man ser på de underbara valparna!
Tanken är att jag visar bilderna på hundarna för prinsen och OJ vad han vill att vi skaffar hund sen! =D
Kvinnlig list tror jag bestämt det kallas. Eller kanske ränksmideri??
Det låter trevligare med kvinnlig list så det kör vi på! =)
Nåväl, huvudsaken är att han känner att han vill det lika mycket som jag vill, det hade gjort mig så oerhört glad.
Min önskan är en liten tik och att få döpa henne till Stina.
Tanken är också att Stina skall få en kompis längre fram, gärna en yorkshireterrier och hon skall få namnet Stella. Hjördis är ett annat namn jag lurat på.
Så går tankarna i alla fall, och drömma lite, det får man ju. =)
Jag har länge gått i tankarna på en liten chihuahuavalp, eller en kinesisk nakenhund, men det verkade inte prinsen alltför pigg på, och visst, de kanske ej är lika ”praktiska” hundar om man får säga så, dock är de våldsamt fina tycker jag.
Nä, nu får jag ta och masa mig upp i tvättstugan och ta tag i lite grejer här hemma.
Trevlig helg.

Ljus & Kärlek

1 kommentar: