torsdag 13 oktober 2011

Tisdag, onsdag och torsdag....


Tisdag onsdag & torsdag....
Hade en sån riktig ”fnissdag”i tisdags och skrattade åt mig själv flera gånger så att mina bebishår i pannan krullade sig.
Om det är hormoner eller sömnbrist eller kanske bara ren skär lycka det vet jag inte, kanske en blandning av alltihop? Anledningen är inte det viktigaste utan känslan.
Känslan av bubblande fniss, ungefär som lätta små såpbubblor i vinden som poppar fram.
Att skratta är bland det bästa som finns, och visst, det är klart att det är ännu härligare när man skrattar med någon annan, men dock tycker jag det är en ynnest att få dela detta även med mig själv.
Små sjuka skämt dyker upp och blir till bubblande skratt.
När jag drar mina knäppskämt så tittar prinsen på mig oförstående och tycker nog jag är lite tossig, men han är van.
Tror EGENTLIGEN han tycker jag är ganska rolig men det skulle han nog inte erkänna. ;) (Jojo, det tycker han säääkert) men tycker mig kunna skönja ett litet kvävt fniss från honom ibland när min vilda knasfantasi rusar iväg.

Har fått massor av lust, ideer och skaparglädje igen.
Det har varit ett par tuffa år med mycket smärta, men jag har samtidigt lärt mig mycket.
Värken i kroppen blir jag ej av med, men jag har lärt mig att acceptera den, eller åtminstone att leva med den. Det är trots allt värst under de mest hormonstinna dagarna men då får jag aktivera mig ordentligt så jag tänker på annat.
Den värk som finns kvar i själen, ja, den kommer att läka med tiden.
Det känns iallafall hanterbart nu. Jag kommer även att kunna ha användning utav mina egna sår, motgångar och förluster till min coachingverksamhet, i form av EGEN ERFARENHET, vilket ju faktiskt inte är något man kan läsa sig till, och då har jag vänt det negativa till nåt positivt. (utan att vara alltför präktig, utan mer realistisk. ;)
Det jag tänker främst på nu är företaget jag skall starta såsmåningom.
Så för tillfället skriver jag ner alla ideer, kommer säkerligen få sålla bort en del, men bra att ha mycket att välja utav. Även ideer som nu i startgroparna kan tyckas som små kan ju växa och utvecklas. Och på tal om att växa och utvecklas, vi har ju en hel odling i fönstret med chilliplantor, tomater med mera, samt en avplockad, torr och uträknad basilika. Dock så fick jag igår se att den killen hämtat sig rejält!
På kvisten som tidigare var alldeles kal har det vuxit nya blad och blommor och halva kvisten var vackert grön. Det är väl en metafor om nåt!
Allt kan komma igen, växa och gro till nåt vackert! Ibland behöver man bara ge det tid, och gärna näring och kärlek förstås! <3
Tisdagen och onsdagen bestod annars av en massa packande mest, samt en hel del coachingarbete.
Vi skall köra ut ett lass till helgen, det är skönt att få undan så mycket som möjligt och det underlättar den slutgiltiga flytten.
Idag torsdag skall det bakas bröd till prinsen och min söta vän Malin har ordnat med flera kartonger att packa i. Så, nu är det dags för mig att hugga tag i min to-do lista. Tycker känslan av att stryka det jag gjort är ganska skön. Ibland skriver jag till och med till nåt jag redan gjort bara för att få stryka över! =)

Ljus & Kärlek

1 kommentar: