fredag 28 oktober 2011

Uppdaterar igen, först kommer ONSDAGENS tankar:


JAHAA...då var det dags igen...de fruktade PMS-dagarna.
Även fast jag varje gång VET så väl, så blir jag lika överraskad och tyvärr är det lika illa bägge hormonsvängarna. Jojemensan, två perioder som varar i ca två tre dagar åt gången.
Kadong liksom. Och jag blir knäpp knäpp knäpp.
Som TUR är så varvas ilska och sorgsenhet med vilda skratt och en enorm fantasi (kanske det är nu jag borde börja skriva mina barnböcker som jag funderat på en längre tid?
Borde man inte vara extra glad och fryntlig dessa dagar?
Jag menar, det är ju nu man är fertil, borde ju skutta runt med ett rart leende på lätta steg och småjoddla men NÄÄDÅ, går mest o gruffar och svär och drömmer om choklad i långa banor.
Nu överdrev jag kanske en smula.
Mitt förtillfället ostabila humör har nog en hel del med min sömnlöshet att göra.
Det går inte att sova fyra timmar per natt hur länge som helst.
Till slut blir man en knastrast som inte ens kan få ihop ett + ett.
”Problemet” är att jag tycker att det är tråkigt att sova.
Jag har puschat mig själv väldigt hårt i det sista också med tuff diet och en hel del träning.
Dieten är ju det som i längden blir väldigt tufft för kroppen såklart, och jag kan vara lite väl principfast ibland. Detta är förvisso bra då jag har en enorm karaktär, men samtidigt skulle jag önska att jag nån gång kunde släppa på mina principer och unna mig nåt gott UTAN dåligt samvete.
Jag kan iallafall stolt säga att jag nått det uppsatta målet, vilket ju såklart känns fantastiskt.
Dock som sagt, pms nu, ruvardagar...ruvar så in i h-vete känns det som.
Jag hade lätt fått jobb som häxan surtants ersättare, UTAN att behöva make up.... ;)...NÄÄÄ, nu busar jag igen....=)
Har iallfall bakat två olika laddningar kakor idag till prinsen främst, men jag tror mitt undermedvetna tänkt att jag nog skall unna mig en kaka och ett glas iskall mjölk. Himmelrikesmums låter det.

Ljus & Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar