fredag 14 oktober 2011

Ont men glad ändå


…..Hujeda mig sicken värk jag fick i ryggen igår. Obeskrivligt urj-vligt rent sagt.
Som jag skrev igår så har jag ju vant mig vid värken, men, nu är jag i ett väldigt jobbigt skov när värken är mindre hanterbar.
Just nu känns det som om en hel tomtearmé gått loss på mig med basebollträn längs hela höftkammen.
Det är ju tur att jag har bättre och sämre perioder och att det inte är lika urdjävligt hela tiden.
Såsom det är nu, det är nästan outhärdligt.
Jag försöker hantera det på bästa sätt och hålla mig sysselsatt för att skingra tankarna, men när jag knappt kan stå, sitta eller nåt för att lindra värken, ja då blir jag nästan knäpp.
Dock så är jag ändå glad för det finns så mycket annat fint i mitt liv.
Har tex idag avnjutit en lång promenad med min fina vän Maria, vi gick strandpromenaden i det vackra vädret.
Nu väntar en del pyssel i form av packning med mera.
Har också kommit fram till en något mindre rolig del av packningen....en hel BAUTAhög med papper som måste sorteras, och helst sättas i pärm. Lars-prinsen brukar retas lite med mig för jag har ju nada ordning på mina papper, medans han myndigt sätter in sina papper i pärmar.
Mina har alltså åkt ner i den stora fotpallen, en stor pall med en låda i (verkligen bra möbel att stoppa ner grejer man ej vill se eller ta tag i)
Nu är denna pall väldigt full, och väldigt tung. Och väldigt tråkig att dyka i också. (Bläbläblä)
Plötsligt blir strykhögen lika attraktiv som en karusell är för ett barn, och toastädningen avnjutes under glada tillrop, dammsugaren svepes med lätta drag i hela lägenheten, dansandes fram.
Så brukar det vanligtvis vara när jag skall ta tag i det där jag inte vill, då hittar jag på tusen andra saker att göra istället.
Men, nu är det alltså dags att ta tag i den rackarns högen.
Dock har jag ju några val...
A) Slänga alltihop, utan att veta vad det är (är ju inget jag saknat hitttills.. )
B) Packa ner dem i en låda, ta med till huset, och elda upp dem (eller ”glömma bort” just den lådan)
C) Smyga in dem i prinsens pappershög. :D (Det vore roligast, men tyvärr så går det nog inte o göra utan att det märks ;) och förresten så har han ju inte nån pappershög eftersom han är så redig med sina papper... ;)...men han är bra söt. =D

Psst...jag skrev detta för ett par timmar sen...och jag har ej tagit tag i pappershögen, men, jag har fått gjort en massa annat. =D
Så,det stämmer, "inget ont som inte har nåt gott med sig"

Ljus & Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar