torsdag 26 januari 2012

Plugga eller satsa på drömmen om flygande drakar?


Det har varit en alldeles strålande och vacker dag här på Hedarna.
Fryntliga rådjur har skuttat förbi, det är gnistrande kallt och solen lyser så vackert.
Dagen började rätt dramatiskt dock då luckan till pannan inte gick att stänga, jag såg framför mig hur jag skulle frysa ihjäl här och hur stora läskiga spindlar skulle krypa fram ur alla sina vrår, överlyckliga över fukt och kyla, hurrandes av glädje.....
Jag slet en stund med problemet, gav upp, men gick ner igen och fick löst problemet.
Lycka! Anna VS pannan 1-0. Så nu eldas det friskt igen.
Det var ju en våldsam tur att jag upptäckte att luckan hakat ur sig innan jag tänt, för då hade det blivit knöligt.
Lite svårt att baka med fingerstumpar. ;)
Kämpar med körkortsfrågorna och undrar i mitt stilla sinne om det är helt kört ändå med häst och vagn?
Flygande matta?
Tam drake? Som dessutom hade kunnat hjälpa mig att tända i kaminen! =) Det vore nåt det.
Nu tillbaka till studierna igen...

Ljus & kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar