lördag 21 januari 2012

Hönökakbak...


Efter fem försök och åtskilliga svordomar tog det sig äntligen i pannan.
Kan dock tillägga att jag ändå avancerat framåt, för igår fick jag fart på elden efter två försök och i morse på ett försök. =) Heja mig!

I torsdags blev det en massa bakande och hemmapyssel.
Jag bakade bland annat hönökakor, och det vill jag lova, de blev ENORMT mycket bättre än de man köper på affären.
Roliga att baka var de också för det gick undan, när det väl var färdigjäst så skulle de bara gotta sig i ugnen fem minuter per kaka, och jag gjorde åtta stycken.
Jag verkligen älskar att baka, det skänker mig lugn och tillfredsställelse och jag skulle gärna baka hela dagarna om det hade gått att leva på, men vem vet, kanske skulle jag kunna få ordning på försäljning här i bygden?
Hedarna Hönökakor.....eller varför inte Hedarnakakor (läs Hearnekager)....??? =D
Jaja, framtiden får utvisa vad det blir av mitt bakande. =)
Det är ju mycket annat jag vill göra också, men jag hade gärna sett att bakandet var en del av detta.

Tagit tag nu med körkortsteorin, tragglat vägmärken mest, det är lite som att bygga med klossar kan jag tycka. =)
Så det kan nog bli en liten bilförare av mig med i framtiden. =)

Ljus & kärlek

1 kommentar:

  1. Åhh vad du är duktig :)
    Måste luktat underbart i huset av allt bakande .... tycker Hedarnakakor är ett perfekt namn, tror att de skulle gå åt som bara den, kan se framför mig en ringlande kö av folk som vill handla ;)
    Heja dig som tagit tag i körkortsbiten, fattas sen bara en häftig liten sak med massa hästar under huven att susa fram i .....
    Kram från ett snöigt Uddevalla <3

    SvaraRadera