lördag 15 september 2012

Lite uppdatering.....

Nu har jag jobbat i Fjällbackahallen nästan ett halvår, och fortfarande upptäcker jag nya saker i stort sett varje dag. Vi säljer verkligen allt mellan himmel och jord, vilket är roligt men ibland kan jag stå där med en dumstrut upp till taket när folk (män mestadels) frågar efter konstiga verktyg med mera. Dock brukar allt lösa sig till det bästa, det går ju att ta reda på det mesta med lite vilja. (käck tjej =) Snittat på ungefär 200 timmar i månaden sen jag började i mars så detta med mitt lilla dagboksprojekt/blogg har tyvärr fått ta stryk. Dock mår jag bättre av att skriva av mig ibland så jag skall nog ge mig denna tid att faktiskt skriva lite oftare. Det har varit gott om djurbesök här i krokarna, har sett älgar, harar, rådjur (rådjur är vardagsmat-ATT SE DEM ALLTSÅ, SKULLE ALDRIG SÄTTA TÄNDERNA I BAMBI OCH HANS MOSTRAR), en liten räv skuttade förbi en dag också, och det bästa av allt, jag fick se ett lodjur en dag....sååå otroligt mäktigt. Nu är det ju så att jag är så himla känslig och jag vill ju verkligen att alla dessa fina djur skall få traska runt här i godan ro, men NÄÄÄ, då är det en jägare som har dessa marker som sitt ”territorium” och han satt här en dag (en bit från huset alltså) och spanade, och då hade jag önskat att jag hade ett signalhorn som djuren kunde uppfatta som= ”nu är jägar-jäkeln här, bäst ni gömmer er....” Mmm, fantisera kan man ju... Nåväl, han fick inget byte denna gången allafall. (Jippiho! ) Lev väl, ljus och kärlek

1 kommentar: