lördag 22 september 2012

Jag-en djurmagnet?

...snart får jag döpa om min blogg till ”djurbloggen” eller ”Annas zoo”.... I måndags hade jag besök av en urgullig kattunge i butiken som kom tillbaka så fort jag tagit ut den, den va bara såååå söt. Lekte och gosade med den en stund och sen bara stensomnade den i en soffa. Efter jag släppt ut den tredje gången kom den ej tillbaka, och jag hoppas hoppas hoppas att den hittade hem igen. Sen när jag traskade hem låg det en huggorm på vägen. Jag är som tur är inte rädd för ormar, så jag gick fram och tog kort på den och sade att ”det var tur för dig lille vän att mamma ej var här nu”..(min vackra mams är inget orm-fan direkt) Och idag dök det upp en spindel (mmmm-mitt favvodjur- ELLER HUR) i köket på jobbet. Tyvärr så fixade jag ej att ta hand om det utan den pep iväg i ett obevakat ögonblick och gömde sig nånstans. (för att säkerligen överraska mig på måndag) Det blev en väldigt dramatisk eftermiddag idag i butiken då det rätt var det var traskade in en skatunge (tror det var en unge, den var iallafall modell mindre). Den fick ju givetvis panik när jag sade hej och undrade vad den nu ville så den flög in i ett av rummen och gick bärsärk på påslakan och kuddar. Jag fick ringa min kära kollega Lennart som lovade att komma till undsättning efter att han stängt butiken i Fjällbacka. När Lennart kom så hade det stackars panikslagna lilla stycket flaxat runt överallt och satt o tryckte i ett hörn, och att få tag i den var ju inte det lättaste då den flög iväg i panik-flög in i ett fönster i 190 och bröt nacken. Tårar. Ont i hjärtat. Tänk så fort livets ljus kan släckas. Det gick som tur var fort så den led förhoppningsvis inte. Men mjusch, jag blev väldans ledsen. ;( För att avsluta med en glad nyhet kan jag berätta att min chef idag kallade mig för ”företagets stjärnsäljare” då jag sålt många båtvagnar i det sista. Det var väldigt roligt att höra. Ta hand om er. Ljus & kärlek

1 kommentar:

  1. Sorgligt med skatungen.. :( Men vad roligt med det omdömet!!!! Du är ju grym så är inte förvånad! Kram <3

    SvaraRadera