fredag 18 maj 2012

Underbara utsikt

Jisses va tiden går fort och jag hinner inte riktigt med att uppdatera min blogg eftersom jag är rätt kass på detta med egentid, MEN, jag övar! =) Det är mycket jobb nu och det rullar på och jag lär mig nya saker varje dag om gräsklippare, trailers osv.. ;) Nya mycket roliga och spännande möjligheter har dykt upp också inför hösten och det känns SÅÅ kul! Här hemma börjar altanen ta form, den blir alldeles fantastisk fin och STOR som sjutton! Prinsen har också hunnit bygga en trappa, ett görsnyggt bord samt byggt hyllor och lådor till köket, han är så händig så det är inte klokt min vackra skäggiga man. En av mina hemska mardrömmar blev sanning också här i veckan då jag plockade ner en gammaldags köksvåg vi har som jag ställt ovanpå vitrinskåpet...JOJEMEN, i den låg liket av en spindel samt hans nät. (Tack för den chocken.. :0 ) Kan ge mig den på, att det var den jäkeln som trampade runt på ena bjälken i taket och gjorde mig vithårig av skräck en av mina tidiga morgnar ( jaa, jag sover urkass fortfarande tyvärr)för ett tag sedan.....brrrrrrrrrrrrrrrrr Nåväl, "sä äre määt" som di säger på slätta...=) Som tur är så kilar det runt mycket trevligare djur här utanför, och det är en enorm fröjd att se rådjuren skutta runt här i gryningen...och älgar....tranor...harar...(tyckte mig skymta en räv en morgon också men är inte säker. Nu är det äntligen dags för lite mat, kött och grönsaker, hungrig som en varg. Vart en hektisk dag så jag har faktiskt inte hunnit äta öht. Som tur var så hade jag med mig en proteindrink som fick ersätta lunchen. Blev bra försäljning dock. Ljus & kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar