fredag 16 december 2011

Nyinflyttade.... =D


Längesen jag skrev här i min lilla blogg, det har varit fullt upp med flytten samt så har nätet strulat enormt för oss.
Men nu är vi på plats ordentligt i allafall.
Städade ur det sista ur lägenheten i slutet på förra veckan.
Brutalt tråkigt men skönt när det var klart.
Så, nu är vi Kvillebor, eller snarare Hedarna-bor.
Eller Fjällbacka...eller skogsbor... Fast vi är inga troll dock... ;)
Det känns bra här i det underbara huset som min kära prins har byggt.
Han är verkligen fantastisk den gode prinsen, på ALLA vis. <3
Jag har inte varit så väldans mörkrädd och inte heller har jag stött på några större spindlar.
Sett några små pyttar, rätt så oskyldiga, och då har jag bara hoppat till en smula, men, det jag fasar för är när de STORA killarna skall dyka upp, ni vet de där som till och med PLANERAR sin dag. Det är stora spindlar det, med små resväskor och små hattar. (ja, jag läste Bamse som liten och är troligen inspirerad av hur de tecknades där kan jag tro.)
När jag går ner i källaren brukar jag be dem att gömma sig, och jag inbillar mig att de lyssnar. =)
Nog om det, förhoppningsvis håller de sig undan ett tag till.

Huset är ju ej helt klart ännu, men allt har sin tid, det får växa fram i kärlek, och eftersom det bara är vi två så funkar det ju alldeles ypperligt. =)
Köket, husets hjärta, är i stort sett klart och det är så ljuvligt.
Prinsen har bland annat byggt en bautastor köks-ö som är kalas att baka på, vilket jag gjorde igår, och även skall göra idag.
Igår bakade jag mandelskorpor och kolakakor och idag skall jag baka långpannebröd hade jag tänkt.
Det är så otroligt roligt att baka, att skapa och faktum är jag njuter mer av att baka och ge bort mina små (eller stora) bakverk än jag njuter av att äta av det själv.
Låter kanske redigpetter-aktikt, men det är faktiskt sant.
Jag blir dessutom lite knäpp av sockret, på mer än ett sätt. Så, det är bäst att låta bli, men visst ibland kan ju såklart även jag synda en smula. =D
Det är en ENORM skillnad att ha så stor plats att jobba på (läs stöka ner på) och ett stort plus är nu att ha en RIKTIG kyl! =) . Tok-bra faktiskt!
Nä, nu får jag ta tag i degen och dra igång en tvätt.
Förhoppningsvis skall nätet funka nu och jag skall skriva oftare och berätta om mina små upptåg.
Stor kram

Ljus & Kärlek från Hedarna

3 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Välkommen till Kville!
    Är inflyttad 2010 aug och bor på Kvillevägen 6, snett mittemot bygdegården.
    Delar många av dina intressen, men är inte sååååå aktiv. Vill men får inte alltid till det. Något jag tycker själv att jag är bra på är faktiskt att baka goda kanelbullar. Knacka på ngn dag så bakar vi tillsammans!!
    Om och var i såfall håller du dina kurser?
    En kurs i bygdegården tror jag kan vara ngt.
    Du verkar ha mycket att erbjuda.
    Än en gång välkommen hälsar en relativt nyss inflyttad.
    Mvh/ Annabell

    SvaraRadera
  2. Hej Annabell!
    Tack!! =)
    Det vore jättekul att baka tillsammans!
    Jag har inga kurser ännu, vet ej hur det blir just nu med företag osv....har du nån mejladress?
    mvh Anna

    SvaraRadera