lördag 17 december 2011

Död åt flugorna!!


Jag avskyr verkligen flugor....med betoning på AVSKYR.
De är ohygieniska, störande, ränksmidande ( ”åhh, hon har bakat kakor, här skall mumsas”) och vråläckliga odjur.
Den enda funktionen är väl att de kan vara bra som mat för fåglarna och BRRRR- de läskiga spindlarna.
Nu är det så att de här otäcka små flygande asgamarna har hittat in här och vi jagar dem rätt så frekvent.
Som tur är så är de våldsamt slöa, som små sengångare eller som små överförfriskade bargäster,
så de är lätta att få tag i med dammsugaren.
Prinsen har en enormt rolig taktik, lite som ”Karate-kid”,...TJOOOOOF ...så är flugan i röret...jag är mer våldsam, men, jag avancerar... =D

HAA! ”Där fick du din ASGAM”....typ... Anna VS flug-asen 5-0....heja mig...=D
Undrar hur min stora idol Thomas Di Leva hade reagerat på min flugmördarbersärk? ;)
Nåväl, det lär han ej få veta....
Jag minns en anekdot från när jag var barn då jag och min söta lillebror jagade en ettrig fluga med en sprayflaska tills den dukade under.
Detta hade vi dåligt samvete över i flera år både jag och Alf.
Jag minns skammen och hur ledsen jag var över vårat hemska brott.
Tror till och med att jag grät flera skvättar över den försvarslösa flugan.
Annat är det nu när de jagas friskt här.

Idag har jag och prinsen varit i Smögen på loppis.
Den är inte lika fräsch som Pingskyrkans loppis i Uddevalla som jag brukar gå på, men vinsten går iallafall till barncancerfonden vilket ju är ett stort plus. =)
Vi fick tag i ursnygga vinglas samt lite trevliga kokböcker och en väckarklocka, en svart med öron som tickar så förnumsigt och tryggt här. Det var dessutom en väldans trevlig liten utflykt. =D

Prinsen spelar ikväll nu sista kvällen på Tanumstrands julbord.
Jag har ej hängt med nåt dit detta året, men det kommer fler år, och det kommer fler spelningar, och nu när vi bor här är det ju såklart enklare att hänga med för min del.
För tillfället trivs jag mest med att gå hemma i kalasbyxor, baka och plocka, (mörda flugor) stryka lite och ”bara vara” samt fundera över framtiden, hur den skall te sig med jobb, företag osv.

Kärlek till er alla från Hedarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar