söndag 13 november 2011

Toppenlördag!!


Det blev en lång och alldeles förträfflig dag igår =)
Lång för att jag vaknade redan vid fyra på morgonkvisten, och förträfflig för att jag fick umgås med en underbar vän, Maria samt ha riktigt kvalitetsmys hemma.
Maria och jag shoppade loss ordentligt på pingskyrkans loppis, vi gjorde mängder med fynd och Maria hittade flera av kapen åt mig-sicken klippa hon är. =D
Vi hade en vagn och bara vevade i grejer. ”Japp, den får åka med en stund”.....tur vi inte tog den största vagnen för då hade jag fått ta en skottkärra hem med skörden.
Sen var det cirkelmys ”de lyxe” hemma, vilket innefattade matlagning, tvätt, disk, vin, mejl, msn, provade min skörd med kläder jag fyndade på loppisen. Höjdardag.
5 + av 5 möjliga.
EGENTLIGEN var det meningen att jag skulle leta efter en wokpanna, assietter, glas (och nåt mer jag glömde bort alldeles i min iver). Blev dock några koppar och burkar allafall, samt en skål, modell större.
Oups...som det kan gå. OUPS.
Dock så går ju försäljningen till välgörenhet. Så, synden var kanske ej så farlig ändå...
Men, jag vet, jag behövde ju inte direkt ännu mer kläder, men svårt att låta bli.....ungefär som att slänga ett köttben till Karo och säga: ”ät inte”...
Vi gjorde enormt bra fynd, och det va overkligt kul.
De som stod bakom oss i provhyttskön verkade dock ej så nöjda med vårat berg av kläder, och ändå var vi snabba som gaseller. Jag provade inte allt heller och hade tur för de kläderna vart kalas. Jippiho!
Det blir MÅNGA garderober till huset.

Jag kan också berätta att Karo ( ni vet den fruktade besten som bor ovanpå oss) måste fått rabies eller hund-ADHD, för han har varit HELT rabiat nu under veckan.
Det har varit blandade småhopp i 190 bland annat. Och frågan som kvarstår är, finns det verkligen pjäxor för hundar?? Låter så iallafall.
Min slutsats är att : Stor hund-nä, vänta lite, MINDRE HÄST menar jag + lägenhet+grannar under: ingen hit. Köp hus. NU. Nyss helst. Snälla.

Ljus & Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar