torsdag 17 november 2011

Givande onsdag


Begreppet ”gå in i en dörr” fick en en innebörd igår då jag slog i kylskåpsdörren under ögat.
(Ja, det kom svordomar ur min lilla mun ;)
Tror nog att kylen hämnades på mig, jag har svurit otaliga gånger över den då den är så turboliten. Varje gång jag behöver nåt i den så får jag spela tetris med kylvarorna eftersom det helt enkelt är så oerhört trångt.
Dockskåpskyl helt enkelt.
Den är hälften så stor som det elslukande åbäket vi hade före dockskåpsvarianten.
Man kan ju undra hur hyresvärdarna tänkte där?
Nåväl, I-landsproblem förvisso, men grymmans irreteterande emellanåt, speciellt när det rasar ut grejer. Jaja, återigen, I-landsproblem, man får ju vara glad att man över huvudtaget HAR en kyl, och att man HAR en lägenhet att ha en kyl i.
Igår blev det en morgonturne tidigt i ottan, och senare en lång härlig tur med Maria.
Vi gick strandpromenaden och passade även på att mata ett gäng hungriga änder.
Det är nog inte varje dag de får hembakat bröd så hoppas de var nöjda.
Skulle dock haft mer, de var väldigt många, så jag fick lite ont i hjärtat att det nog inte mättade så mycket som jag önskat, men, det blir fler turer dit och mer bröd till de små raringarna.
På eftermiddagen var jag på en mycket givande rådgivning på nyföretagarcentrum, så nu har jag fått mer att tänka på angående mitt företagsprojekt.
Jag har fått i läxa att göra en budget, hugaligen, inte det lättaste, men det måste ju göras såklart.
Så nu är det bara att bita tag i det.
”Se lösningarna istället för problemen”.....ibland får jag minsann påminna mig själv att faktiskt leva efter mina egna devis..=)
Hoppas hoppas hoppas också att starta-egetkursen kommer att hållas här i Uddevalla, skulle gärna ha samma rådgivare ”all the way” så att säga, samt slippa åka den långa vägen fram och tillbaka till Göteborg. Det blir en smula längre till Göteborg efter vi flyttat, en ganska stor smula till och med.
Så håll tummarna är ni snälla! =)
Nu inväntar jag att klockan skall bli fem så jag kan sticka ut på morgonturen.
Vaknade redan runt tre, fastän jag tagit insomningstabletter. Skumt...
Ha en fin dag =)

Ljus & kärlek

1 kommentar: