söndag 28 april 2013

Busen har blivit vuxen

Igår fångade Boris sin första mus ( mig veterligen alla fall). Han kom med den i munnen när jag var på altanen, sen började han slänga med den i luften fram och tillbaka. Stackars lilla mus, -men, det är ju kattens beteende. Eftersom detta var en ny situation visste jag ej riktigt vad jag skulle göra, jag fick ju givetvis berömma honom (han hade ju gjort sitt "jobb" såas).. Efter en stund tog han den i munnen och pep iväg....för att sedan återkomma IN i huset med den i munnen...och nu var musen påtagligt död och med inälvorna utanför. MYSIGT VÄRRE! Han kastade runt den och jag försökte förmedla att NEJ BORIS! INTE ta in mössen...nåväl, han lät den vara en stund så jag tog en städskyffel och kastade ut den. Till min glädje verkar han ju ej intresserad av att äta upp dem utan bara leka och döda dem (JA-ja vet att det är hemskt-men samtidigt vill vi ej ha in möss, och vi har heller ej fått in några möss sen Boris kom till oss <3 ) Dock torkade jag av hans nos när han kom in senare igen för o pussas hahaha.. Kingiga mamman här..menmen... Ljus o kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar