lördag 17 mars 2012

GLÄDJE!


JAG FICK DET!! JAG FICK JOBBET!! =D

Om ni läste gårdagens inlägg så vet ni att gårdagen var en sån riktig bottendag, riktigt tvärsjunk-asledsen-dag.
Bra att ha sådana dagar ibland också så man kan uppskatta de mindre bra/kalasbra/turbobästaste dagarna mera!
Hujeda mig så käck jag lät där. (BLÄ)
Låt mig förklara mig....
Det jag menar är att ibland måste man få tillåta sig att vara ledsen, låta tårarna komma och gå in i den känslan, hur smärtsamt det än må vara.
Dock brukar det ändå kännas något lättare efter att man bearbetat känslorna, även om det är überjobbigt som fasen just i den stunden man är där.
SEN kan man ta nya tag.

Jag vaknade i morse och kände mig starkare, redo att ta nya tag.
Jag skrev en lista över jobb jag tänkte söka samt lite annat på en ”att-göra-lista” (älskar ju sådana jag =) det är ju så kul att stryka det man hunnit med..=)
Visst, det sved väldigt när jag tänkte på att jag säkerligen försuttit min chans med jobbet jag sökt, men nu ville jag blicka framåt och ej tänka på mitt nederlag.
Jag och prinsen åkte och handlade och sen sen så började jag baka tekakor till Lars-prinsens och Daniels (Lars bror) anställda, som en rar gest.
Mitt i baket så ringde det.
Det var den underbara Susanne som ringde och sade att de ville anställa mig.
Jag blev så himla glad så jag fick rysningar och fick sätta mig ner.
Jag stammade fram att jag ej fått fram riktigt vad jag ville på intervjun men hon hade full förståelse för min nervositet och hon tyckte att jag hade bra energi, fart och fläkt och att jag skulle passa i bra deras butik.
GLÄDJE!
Jag blev så till mig så att jag gjorde en massa olika former på tekakorna, bla tekaksgummor. =) De blev väldans fina de. =)
Resten av dagen vart helt suverän med vedstapling och lastande av brädor.
Rätt så lustigt incident var att när vi änterligen var klara med jättehögen av brädor (som minsann skulle in i dag) så brölade jag högt och ljudligt ”starwars-musik-temat” för att triumfera att jag lastat in allt. Givetvis kom det då precis folk uppför vår väg.
Tack för den. Men...jag bjuder på den glädjen. =)

Till sist:
Tack Susanne, och tack Ulf för att ni såg mig på riktigt och såg den jag är.
Jag kommer att göra mitt allra bästa. Det lovar jag. <3

Ljus & Kärlek

2 kommentarer:

  1. Såååå härligt vännen! Och underbara tekakor! Du är grym! Dom kommer bli SUPERNÖJDA! Kram

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis lillasyster, det är du verkligen värd. Kram Annica

    SvaraRadera