torsdag 3 juli 2014

Den största kärleken till mitt barn

Tänk alltså, lilla Sigrid har nu hunnit bli hela fem månader! Kan knappt fatta att det är sant! Tiden har gått så enormt fort-den bara springer iväg och jag försöker njuta så mycket jag bara kan genom att fylla dagarna med bebismys.Vi är ute och går, gosar och försöker att bara vara, njuta NU. Just detta att njuta NU har alltid varit väldigt svårt för mig då jag antingen ältar och grämer mig för vad som redan hänt eller för vad som skall hända, eller vad som INTE skall hända…jisses, när jag ser det såhär på pränt så låter jag ju helt knäpp... Fullständigt supertokigt såklart att tänka på det sättet eftersom nuet aldrig kommer tillbaka och det som har hänt går ej att göra ogjort, MEN-framtiden går ju att påverka genom att agera NU. Vara NU. Andas NU. Dags att börja ta ansvar och ta plats i livet. Jag ramlar fortfarande ofta in i neggotänk men skall nu verkligen jobba med dessa tankar och TA TAG i de saker jag vill ha gjort men inte haft självförtroende nog att tro på att jag klarar.(som tex det f-bannade körkortet!) Nu finns det ju en till liten en att ta hänsyn till-jag vill inte att hon skall bli såhär osäker på sig själv som jag är. Oj vad rörigt detta inlägg blev..inte alls såsom jag planerat ( har skrivit otaliga inlägg i skallen dessa månader-men som så mycket andra planer har de stannat just där-i skallen!) Men-nu SKA det bli ändring på detta-skall börja GÖRA och inte bara planera att göra…för att planera att göra och skriva listor det är jag en riktig hejare på. Bästa är att få stryka över något på todo-listan…(man kan också skriva dit saker man precis gjort bara för att få stryka över =D. Detta skrev jag igår, och idag känns det faktiskt bättre! Jag startade dagen med ett pass på löpbandet och det gjorde susen! Träningen är så oerhört viktig för humöret, speciellt för mig som är så enormt hormonkänslig. Nu skall jag ta min lilla skatt och gå ut en sväng. Blåser tornade typ men lite luft är bra för oss. Ljus och kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar